Zo veel dingen... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Steffen Smit - WaarBenJij.nu Zo veel dingen... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Steffen Smit - WaarBenJij.nu

Zo veel dingen...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steffen

06 Januari 2007 | Peru, Cuzco

Zo veel dingen

Zo veel dingen. Wat zijn er toch veel dingen…

Beste vrienden, papa, mama, zusjelief, iedereen. Ik krijg zoveel vragen van vertel eens hoe het gaat e.d. Nu heb ik eens daarover zitten nadenken.
Er zijn zoveel dingen waar ik graag over zou willen schrijven.
Het feit dat ik hier weer mijn verhaaltje met een coca-cola (om wakker te blijven) schrijf in Trotamundos.
Dat het buiten weer lekker weer is, zo`n 20-25 graden maar dat het vanavond vast wel weer gaat regenen, zoals bijna elke avond gebeurd, als het overdag mooi weer is.
Over Cusco en de economische situatie in Peru. Maar ook hoe schitterend het hier is. Vooral als het regend, dan stroomd het water in grote getaalen van arriba Cusco naar abajo Cusco.

Dat ik na 6 weken Cusco wonend, m´n straat uit loop en dat de Cusqueños me begroeten omdat ze me kennen.
Dat ik hier zit te schrijven met pijn in me buik van de diaree.
Dat ik gister voor het eerst hardgelopen heb, daarbij een zware oevening voor mijn boven benen gedaan; met 2 benen te gelijk 20 treden bespringen 1 voor 1, daarna per twee treden en tot slot per drie en dat alles 3 herhalingen.
Dat ik tijdens het rennen steeds maximum 10 minuten kan joggen en daarna 5 minuten moet lopen om niet te duizelig te worden.
Dat de oeveningen zwaar genoeg waren want de pijntjes voel ik wel.
Dat ik “medias rojas” heb gekocht omdat ik in het voetbal elftal van mijn project zit, #17.
Dat we elke zaterdag rond half9, 9uur verzamelen terwijl de wedstrijd pas om 12uur begind. Dat terwijl de scheitsrechter al in vol ornaat aanwezig is, terwijl het net nog opgehangen wordt en het veld, de lijnen ervan, met de hand bekrijd wordt. En dat dat geweldig is om te zien!
Dat de auto´s in Cusco echt te smerig voor woorden zijn. In Nederland zouden ze niet eens door de APK komen.
Dat er een stelletje voor me zit, waarvan de vrouw aan haar tiet krabt en de man in z´n neus peutert. Dan ben je pas echt getrouwd.

Ik zou graag willen vertellen over mijn vrienden hier. Hoe gezellig we het hier hebben. Over het feit dat Thomas en Sofia heel gezellig samen zijn maar dat dat me soms ook irriteerd.
Over hoe mijn kamer is. Dat ik een nieuw kamergenootje heb. Genaamd Jenz, ja een grote typische Duitser. Aardige gozer (24jr).
Dat er gekke Hindoes midden op straat lopen om hun geloof te promoten. Naja, altijd beter dan de andere manieren die onze wereld al decenia´s lang bezig houdt.
Dat er wel vaker demonstraties hier zijn waar zo`n 20 tot 50 man aan deelnemen, best hilarisch. Maar ze houden wel het hele verkeer op. of het verder effect heeft , weet ik niet. Laten we hopen van wel.

Dat ik net even gestopt ben met schrijven om een “hamburquesa con queso” te bestellen en weer proberen te schijten, wat niet lukte. F*cking diaree!!
Dat er zo`n heerlijk typisch Amerikaanse familie, vader moeder en 4 kinderen (oudste hoogstens 12) links van me zit en allemaal zeggen: “I wanna … and a …”

Dat ik straks naar m`n project moet maar helemaal geen zin heb.

Dat er twee andere volwassenen bij de familie zijn gaan zitten. Het blijken 2 families te zijn. De tafel nu te klein is, dus de ouders verhuizen, zodat je echt dat “vroegere” effect krijgt, bij kerstdiners ofzo: een kinder –en volwassentafel appart. Vreselijk!!

Dat ik nu weer even ga stoppen om van mijn hamburger te genieten.

Dat deze mij heerlijk gesmaakt heeft en nu deze op is, weer verder zou kunnen gaan schrijven maar daar helemaal geen tijd voor heb.

Want, Jan en alleman. Ook ik heb hier m`n dingetjes. Ik moet binnen een halfuur op m`n project zijn dat tot 5uur duurt en daarna met m`n vrienden afgesproken heb om de dag door te nemen. Over de regering in Nederland, hoe dat moet worden. Over het feit dat we het er niet mee eens zijn dat Mr. Hoessein is opgehangen omdat Mr. Bush jr. denkt dat hij zo “ the world a better place” kan maken.

Dus als je blieft lieve mensen, heb wat geduld. Het gaat mij hier goed. Ik probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden.
Ik ga nog over mijn project schrijven want dat is natuurlijk belangrijk.

Geniet van het leven mensen,
dat doe ik ook.

Mucho Besos,
Steffen

  • 06 Januari 2007 - 11:18

    Harry Smit &ingrid E:

    hallo steffen, nu ik je eindelijk gevonden heb op de site, even een groet uit nederland, De Bilt, wel te verstaan. Ook al is het nieuwe jaar al weer een tijdje bezig, toch een gezond en inspirerend 2007. Dat zal best lukken uit wat ik opmaak uit jouw bovenstaande verhaal. Ik vind het leuk om te volgen hoe het verder gaat met jou, dus zal ik af en toe jouw berichten lezen en een berichtje terugsturen, hasta la vista,
    groeten harry smit en ingrid emmerik

  • 06 Januari 2007 - 12:49

    Coby:

    Stef, ga eerst maar eens proberen weer gezond te worden anders hou je het niet vol. En ik zal geduld hebben. Misschien moet je je even aan een strikt dieet houden maar dat kunnen ze je beter daar vertellen.

  • 06 Januari 2007 - 12:53

    Jan Zöllner:

    Amigo,
    Zo dit verhaal gaat nu eens niet alleen over drinken.Is de hamburger van Mc Donald of Burgerking?We horen weer.
    Groetjes Jan

  • 07 Januari 2007 - 10:41

    Pim:

    hey man t gaat zo te horen lkkr daar aleen klote van je diaree :P
    komt ckr van al die cavias zien er trwns lkkr uit op de fotos! lkkr spierpijn van t traine je heb geluk dat je kan traine ik mag niets meer me rug is finaal naar de klote schaatsen is ni egt goed op zulke momenten. ik zal nu vaker op deze site kijke en reagere spreek je.

  • 08 Januari 2007 - 15:39

    JePeruVriendinnetjes:

    In één woord grandioos! Sorry dat we je soms van het schrijven af houden door verhitte discussies te voeren *gniffel*...
    zoentje van je chica´s

  • 08 Januari 2007 - 22:41

    Cas:

    (Y) juist... lekker stukje!!

    ik ga nu naar arcopata en dan zie ik jou waarschijnlijk,,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffen

Hola amigas y amigos ¿Que tal? Hier alles altijd lekker. welkom op mijn "persoonlijke" weblog. hier vind je alle ditjes en datjes van wat ik de komende 8 maanden heb gedaan in Latijns amerika. Ik zou zeggen: meld je aan, en ontvang elke keer bericht als er weer iets nieuws op m´n weblog staat!! chao

Actief sinds 16 Nov. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 22374

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 08 Februari 2017

Patagonia

17 November 2006 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: