¡¡RIOOO DE JANEIROOO!! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Steffen Smit - WaarBenJij.nu ¡¡RIOOO DE JANEIROOO!! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Steffen Smit - WaarBenJij.nu

¡¡RIOOO DE JANEIROOO!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steffen

11 Juli 2007 | Brazilië, Rio de Janeiro

Quando meu bebê, quando meu bebê sorri comingo, vou para a Rio, de Janeiro.

Aaahhh... Rio, Brasilië. Rond een uur of zes op de terminal aangekomen. Van te voren, op internet, in São Paulo (nu wel slim geweest) een hostel gezocht en gevonden. Niet slim geweest door niet het adres op te schrijven. Waardoor ik nog 2 uur mocht wachten voordat ik het internet op kon.
Gelukkig is het openbaar vervoer ook hier weer goed en veilig. Waardoor ik met de bus, makkelijk mijn hostel kon bereiken.
Heel gezellig hostel in Botafogo. Al daar zijnde, mijn spullen gedropt en Rio gaan verkennen. Camera mee en klieken maar. Naar maar waar, is dat het die dag bewolkt was en ik dus niet de Corcovado (Cristo Blanco) kon zien. Rond een uurtje of 12 downtown gegaan lekker gezellig. Terug bij het hostel maar een siëstaatje gaan houden en ´s avonds natuurlijk het uitgaansleven van Rio nóg onveiliger gemaakt.
Das best grappig het uitgaan hier, rond een uur of 2 ga je weg, dan is er één straat, Lapa, daar gebeurt alles. (natuurlijk is er ook Copacabana en Barra en Ipanema, maar das veelste duur) In deze straat zijn allerlij barretjes, de mensen staat op straat te drinken heel gezellig allemaal. Af en toe loopt er eens iemand lang met Taquilla of Caipriña (tippisch Brasiliaans). Zo kan ik wel doorgaan over wat er allemaal daar te beleven valt, ga d´r gewoon eens naar toe.

Rio, ik kwam hier om gewoon eens lekker niks te doen, niet te reizen of wat dan ook, lekker vakantie. En lekker vakantie is voor mij beetje joggen langs de boulevart van “Baía de Guanabara” in een graatje of 30. Daarover gesproken, terug komend op de actie van Blatter, voor mij was het veel vermoeiender om in de hitte van 30 tot 35 graden te joggen dan op een hoogte van 3400 meter. Dus was het ´s ochtens, wanneer ik wakker werdt, joggen. ´s Middags lekker naar het strand van Ipanema, die van Copacabana is te duur, en ´s Avonds gezellig doen in het hostel, wat een leven :D

Casper verweet u en mij er, bij het vorrige bericht, op dat Brasilië hét land is, mooi weer, prachtige natuur en natuurlijk mooie dames. Bij deze wil ik dan ook aan Caspar (let bij de namen op de ´e´ en de ´a´) mijn verontschuldigen aanbieden want ja, die kontjes hier mmmh... heerlijk :P

Tweede week werd het tijd eens wat te ondernemen. Maandag met Stephen uit Engeland, naar de dierentuin gegaan. Helaas was deze, heel raar, op maandag gesloten waardoor wij er niet inkonden. Dus gingen we maar lopen. Vanaf ongeveer het stadion Maracanã naar Botafogo, door buurten waar je liever niet loop in je eentje, zo zien ze er iedergeval uit. Het zijn net geen farvelas, komt er af en toe wel dicht in de buurt, als je de “huizen” zo ziet. Uit elkaar vervallen huizen met een stuk of 8 kartonnen dozen op elke verdiepeing waar dan 10 families wonen, niet leuk om te zien, dus maar snel doorlopen, langs de gevangenis (das pas een echte), lopend op ons manelijke testosteron. En wanneer we het niet wisten, liepen we maar omlaag, richting zee, wat altijd veiliger is dan omhoog richting farvellas. Zo liepen we voor een kleine 4 uur heerlijk op een van de warmste dagen (39ºc) heerlijk niks te doen.

Volgende dag met nog een Duitser d´r bij maar naar de dierentuin gegaan wat best gezellig was. Maffe apen, saaie leeuwen en natuurlijk Chil, de Rode Wouw.
Vervolgens weer een dagje vrijaf op het strand. Zwemmen en kijken... na 5 uurtjes via de boulevart weer terug lopen naar Botafogo via Copacabana, wat ook zo´n uurtje ruim is.

En dan... geschied op een donderdag op een klaarlichte heldere dag hèt spectaculairste spectacelstuk van Rio en èèn van mijn reizen. Ik ging de Corcovado op, om vanaf daar de “Cristo Redentor” te bewonderen en te genieten vanhet geweldige uitzicht. Vanaf deze top heb je een serieus geweldig vet, supergaaf breedbeeld van Rio de Janeiro, geweldig mooi.

De laatste paar dagen was het weer strand, op zondag de bus gepakt en op weg gegaan naar de catarattas van Iguazu/Iguaçu.

Nog een kleine bekentenis, ik ben wèl op het strand van copacabana geweest, al was dit slechts om even te wateren.

  • 11 Juli 2007 - 10:27

    Alet:

    Hey Cool man,
    Wou dat ik er was, maar ja ik ga zaterdag voor een week naar TURKIJE, ookw arm en ook heel mooi.
    groetjes Alet

  • 11 Juli 2007 - 10:27

    Gasparin Y Robertito:

    verontschuldigingen geaccepteerd, steffen.. ehhm steffen, hou je er in je sappige verhalen wel rekening mee dat bijvoorbeeld je oma ofzo dit ook leest hahah ;) he maar mooie tijd toegewenst in brasil en geen ruzie maken met grote negers zoals robert :P

    haha het bier staat voor je klaar in NL

    x

  • 11 Juli 2007 - 12:29

    Wamske:

    lieve Chil, kom je ook nog een keertje naar huis??

  • 11 Juli 2007 - 20:05

    Mark / Mopper:

    he Kerel, ik had nog geen vakantie plannen ...maar nu.. :-P
    tot snel

  • 16 Juli 2007 - 10:20

    Coby:

    mooi Stef, Wij zijn er niet boven op geweest

  • 18 Juli 2007 - 19:26

    Jan Zöllner:

    Stef,
    Ik weet dat ik een dag te vroeg ben.Hiep,hiep,hiep,hoera!Van harte gefeliciteerd jonge bikkel.
    Ben je aan het aftellen voor terug naar huis?Zeg maar ja.
    Goeie reis terug.Groetjes Jan

  • 19 Juli 2007 - 14:14

    Jacqueline:

    Hoi Steffen,
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Groetjes, Zach, Modesta,Luuc
    en Jacqueline

  • 19 Juli 2007 - 22:39

    Smit&zoon:

    hoi steffen
    gefeliciteerd met je eerste verjaardag in zuid amerika
    geniet er nog maar van
    tis dat ik morgen moet werken
    anders waren we zeker even langs gekomen

    tot binnekort

    frank&marcelleke, bas, eefke, stijn en guusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffen

Hola amigas y amigos ¿Que tal? Hier alles altijd lekker. welkom op mijn "persoonlijke" weblog. hier vind je alle ditjes en datjes van wat ik de komende 8 maanden heb gedaan in Latijns amerika. Ik zou zeggen: meld je aan, en ontvang elke keer bericht als er weer iets nieuws op m´n weblog staat!! chao

Actief sinds 16 Nov. 2006
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 22391

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 08 Februari 2017

Patagonia

17 November 2006 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: