dos cuy - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Steffen Smit - WaarBenJij.nu dos cuy - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Steffen Smit - WaarBenJij.nu

dos cuy

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steffen

01 December 2006 | Peru, Cuzco

na een tijdje zoeken hadden we eindelijk een restaurantje gevonden waar ze het verkopen (ze doen het normaal alleen ´s middags)

Cuy, een cavia.
al nerveus van hoe het eruit zal zien gingen we aan tafel zitten en bestelde we cuy. voordat ons hoofdgerecht aan tafel kwam zagen we hoe het beestje de houtoven in ging, 2 halfe stukjes cavia, van de spanning ´durfde ik bijna niet m´n salade te eten, het ziet er echt raar uit.

a fijn. de cavia.
geserveerd op een bordje met sla, patas frita en een raar deeg broodje met groeten, lag ons diner.
een halve cavia met alles er nog op en aan, z´n pootje, z´n tand en zelfs zijn oortje nog. ik moet meteen aan m´n cavia´s denken en voor ik begon was het echt van: sorry snuf, sorry, borstel, sorry kuifje, sorry snoet en sorry beest. ja.. ik heb er zelf 5 gehad en beest (de laatste) die leeft nog. het was best raar.
de smaak:
om te beginnen moet je het beest met de hand eten, dus dat deden we. je begind met een krokant stukje vel, wat opzicht wel te doen is,. na 3 happen kwam ik bij het vlees ¡ik ging bijna over m´n nek! ¡wat smerig! a fijn, uit respect voor het beestje (en de mijne) at ik door.
na mate ik meer en meer at werd het wat beter.

de conclussie: (van mij)
eet wél cavia als je in peru bent. maar doe het in arequipa, daar schijnen ze het lekkerst te zijn

  • 01 December 2006 - 22:52

    Lexie:

    Stef, hoe de KUT heb je dat in GODSNAAM weg gekregen?:|

  • 02 December 2006 - 15:08

    Aletta:

    6 cavia's je bent zwabbertje vergeten.
    veel plezier nog verder.
    groetjes

  • 02 December 2006 - 19:48

    Jeichina:

    nou Steffen!!!!!!
    Voor mij als geen-vlees-eter zijn deze foto's toch wel heftig. Maar ja, het hoort er eenmaal bij als je in een vreemd land bent.
    Zo heeft Egbert ooit in de Filipijnen hond gegeten en het smaakte ook nog!
    Het ga je goed.
    Groetjes Jeichina

  • 03 December 2006 - 19:41

    Oom Wim:

    Net Sinterklaas gevierd. Was weer een succes. Leuke deze site. Ik zal er regelmatig naar kijken gaan. Heb ook de mooie foto's gezien. Moet wel van Aletta even vertellen dat ze nog niets gehoord heeft i.v.m haar verjaardag. Reageer maar gauw.
    Verder is alles goed. Heel veel goeds en tot de volgende keer.
    groeten van Aletta, oma, Cobi en Rutger, Marjan en Doortje.

    groeten Wim

  • 03 December 2006 - 21:26

    Bert:

    Hoi Steffen, wow cavia eten, dat je dat durft. Hier is de sint al weer bijna uit het land, misschien komt ie nog wel naar peru... Tot hoe lang blijf je er ook al weer en heb je al veel gewerkt en zo ja wat.... Je kan misschien naar wat maya plekken gaan ofzo. Nou veel plezier, en ik hou je site in de gaten...

  • 04 December 2006 - 16:25

    Shirlana:

    Held (h)
    dat je dat durft gewoon :O

  • 04 December 2006 - 17:07

    Wiegie:

    je bent zelf bijna om op te eten dat je dat heb gedaan lijkt me nix.. zo te zien gaat het daar top, daarom wens ik je ook heel veel plezier daar!! hoi hoi wieger

  • 04 December 2006 - 20:37

    Thomas W:

    Ik moet zeggen dat ikz waar onder de indruk ben van jouw maag :o

  • 10 December 2006 - 09:42

    Mark K:

    als je maar geen konijn gaat eten anders mag niet meer bij mij binnen komen ;-P

  • 10 December 2006 - 16:52

    Roy :

    Zo stef! Je moet er maar van houden he;) Hopelijk heb je het een beetje naar je zin daar?!! Spreek je snel weer!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffen

Hola amigas y amigos ¿Que tal? Hier alles altijd lekker. welkom op mijn "persoonlijke" weblog. hier vind je alle ditjes en datjes van wat ik de komende 8 maanden heb gedaan in Latijns amerika. Ik zou zeggen: meld je aan, en ontvang elke keer bericht als er weer iets nieuws op m´n weblog staat!! chao

Actief sinds 16 Nov. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 22412

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 08 Februari 2017

Patagonia

17 November 2006 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: