"mijn leven in peru" Part I - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Steffen Smit - WaarBenJij.nu "mijn leven in peru" Part I - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Steffen Smit - WaarBenJij.nu

"mijn leven in peru" Part I

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steffen

23 December 2006 | Peru, Cuzco

Het begon allemaal op 17 november 2006. uitgezwaaid door mijn ouders en lony (mijn zus thuis al gedag gezegd) checkte ik in op terminal 4. Om 8 uur zat ik in het vliegtuig en 10 minuten later vertrok ik. Zoals geplant ging de rit eerst naar Madrid.

In Madrid 1,5 uur gewacht en hop; naar de volgende stop: Lima.

Nog erger, 12 uur op je reed in een vervelend, naar en minder prettig vliegtuig. Van te voren had ik een plekje bij het raam gereserveerd maar daar zat een “vieze oude vent” en aangezien ik geen zin had in gezeur ging ik gewoon naast hem zitten. Na een half uur begon hij in gebroken engels en ik in m`n 2 woordjes T.V.-Spaans te vragen waar ik vandaan kwam en wat ik ging doen in Peru. Ook heft deze vriendelijke man (echt waar, vriendelijk) mij Spaans geleerd. Alles opgeschreven in het handige “Pim&Pam” boekje, zodat ik al tot “veinte” kon tellen en de “días de la semana” al wist voordat ik geland was.

Lima:
Afscheid genomen van mijn peruaanse vriend, visum geschreven en spullen gepakt. Buiten de aankomsthal stonden er honderden (altijd overdrijven) mensen te wachten, eentje daarvan voor mij, en een ander Nederlands stel... A fijn, spullen in de auto en op naar ons hostel. Daar aangekomen bleek het een Nederlands hostel te zijn alwaar ik mijn eerste vriend op vreemde bodem leerde kennen: De Belg, Thomas. Met wie ik de volgende ochtend om 8uur het vliegtuig naar cusco zou nemen.

Cusco:
Op verschillende manieren te schrijven; Cusco, Cuzco en op z`n quechuas Qusqo. Gelegen op 3400 meter hoogte in het Andes gebergte: SCHITTEREND!
Hier scheden de wegen van mij en Thomas voor wel twee dagen want op maandag moesten we ons om 8 uur op school melden voor een Spaanse test en informatie over ons verblijf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffen

Hola amigas y amigos ¿Que tal? Hier alles altijd lekker. welkom op mijn "persoonlijke" weblog. hier vind je alle ditjes en datjes van wat ik de komende 8 maanden heb gedaan in Latijns amerika. Ik zou zeggen: meld je aan, en ontvang elke keer bericht als er weer iets nieuws op m´n weblog staat!! chao

Actief sinds 16 Nov. 2006
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 22397

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 08 Februari 2017

Patagonia

17 November 2006 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: