“Mijn leven in peru” Part II - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Steffen Smit - WaarBenJij.nu “Mijn leven in peru” Part II - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Steffen Smit - WaarBenJij.nu

“Mijn leven in peru” Part II

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steffen

23 December 2006 | Peru, Cuzco

“Mijn leven in peru” Part II

De eerste les:
De beginners klas, alwaar ik mijn volgende twee vriendinnen leerde kennen: Nina en Sofia. Verder zaten in de klas de bijdehante 34-jarige Arjen, de vrolijke zachte G-sprekende juf Marjolein and the typical American Juanita from Virginia, die zelfs voor haar keffertje ´Trixy´ een truitje heeft gekocht.

De lessen:
4 uur per dag, 5 dagen per week. Dat is best vermoeiend als je meer dan 8 maanden geen school meer hebt gehad. De lessen waren van 8:30u. tot 12:30u. of van 14:30u. tot 18:30u. dat wisselde om de week, net als de docenten.
De eerste dag was best zwaar, veel woorden die je op je moet nemen en het ging erg snel voor mij. Op dit punt merkte ik ook het verschil tussen HAVO (en hoger) en mijn MAVO. Maar zo kranig als ik ben heb ik doorgezet en kan ik nun a 4 weken een redelijk woordje Spaans.

Na 2 en een halfe week ontmoette ik mijn vierde vriend, Caspar waar ik een weekje mijn kamer mee heb gedeeld en nu voor 4,5 maand (nog) mee samen woon.
Omdat Thomas een crush op Sofia had, bedachten Cas en ik een plan om Nina af te leiden: haar sandwichen. Zodat Thomas zijn gang kon gaan. Helaas kwam er van dit plan weinig terecht, aangezien Caspar zo vurig met Nina aan het dansen was, zat ik er als 5de maar naar te kijken. Gelukkig waren Jerome (een Frans-sprekende Zwitser) en Nono (een supergeile Amerikaanse van Indische komaf 27 jr.) er ook, dus ben ik met hun maar verder gaan drinken.

In de derde week arriveerde Robert. Even wennen aan z´n RRR maar uiteindelijk best grappig. Ook deze week liep weer voorspoedig. Vorrige week afscheid genomen van Juanita(terug naar de States) en Arjen (verder op doorreis). De twee Taray-bitches in Taray dus een bijna prive les met alleen Marjolein en Thomas, die bij ons in de klas was gekomen.
Aan het eind van deze week gezellig met z`n zessen Sinterklaas gevierd. Het dobbelspel en gedichten geschreven. Natuurlijk allemaal uit volle borst “Zie ginds” gezongen, goed gegeten (dank dames) en lekker gedronken (zoals het hoort mannen, plus Belg)

In de vierde week geen nieuwe vrienden ontmoed. In de klas ook geen nieuwe dingen geleerd, alleen herhaald en gepraat. Ook heel belangrijk.
Wel deze week mijn eerste werkdag gehad. neen, niet bij mijn project maar bij “Indigo”. Een lounge, chill bar dat z`n draai nog moet vinden. Hier werk ik twee dagen per week (maandag en dinsdag) voor 15 sol per dag (7 uren) maar krijg er gratis eten, dus dat spaar ik ook weer uit.
Deze week was een beetje gaotisch voor mij. Een kleine griep had mij getroffen. Op woensdag niet naar school gegaan om mij te sparen voor het tripje naar “Laco Titicaca”.

Lago Titicaca, erg mooi en groot (verslag volgd nog)

De vijfde week, geen school wel mijn begin op het Project. Een soort “heropvoedingskamp” in de volksmond een jeugdgevangenis (jongens van 12 tot 17 jaar) genoemd. Op dit project ben ik bezig mijn oude studie, het meubelmaken weer op te pakken, door de kinderen te helpen met het maken van meubels. Verder geef ik “pickpocker” Malo met wie ik mejor amigos ben prive les Engels en voetbal ik een beetje met de gasten.

Voor zover mijn belevenissen in de eerste 5 weken. Volgende keren hoop ik om de week een verslag te plaatsen, dat scheeld me een hoop pijn in m`n vingers van het schrijven.

Chao!!

  • 23 December 2006 - 16:20

    Coby:

    Stef, ik heb genoten en het doet mij goed dit allemaal te lezen.

  • 24 December 2006 - 22:13

    Coby:

    Stef, ik heb genoten van je verhaal en ik ben blij dat het goed met je gaat. Ik denk wel veel aan je en begrijp nu hoe dat met mijn moeder geweest moet zijn want toen was er nog geen @-mail. Stuur je de oma,s nog een kaart en met Tineke op je site is tineke rasch en nora vindt dit natuurlijk extra leuk. En zelfs nog geld verdienen het kan niet op. Ik ben benieuwd hoe je het met al die rot gastjes vindt en vinden ze het leuk dat je met ze voetbalt? Timmeren je meester moest eens weten.kus en een knuffel

  • 26 December 2006 - 22:52

    Goudalet:

    Hoi Stef
    Weer even iets van mij (ja is ook lang geleden) Bedankt voor het berichtje van mijn verjaardag. We hebben net allerlei lekkere toetjes bij de Fam. Smit (harry en ingrid) gegeten. Jacq. had een hele lekkere gemaakt. Zit nu echt propvol.
    Morgen met vrienden eten BBQ. Bieb en ik hebben een leuke poncho gemaakt rood met een witte band en een muts eraan vast. Heel erg leuk geworden.
    Veel plezier nog verder en alvast een goede jaarwisseling.
    groetjes Alet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffen

Hola amigas y amigos ¿Que tal? Hier alles altijd lekker. welkom op mijn "persoonlijke" weblog. hier vind je alle ditjes en datjes van wat ik de komende 8 maanden heb gedaan in Latijns amerika. Ik zou zeggen: meld je aan, en ontvang elke keer bericht als er weer iets nieuws op m´n weblog staat!! chao

Actief sinds 16 Nov. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 22403

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 08 Februari 2017

Patagonia

17 November 2006 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: