Heerlijk avondje - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Steffen Smit - WaarBenJij.nu Heerlijk avondje - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Steffen Smit - WaarBenJij.nu

Heerlijk avondje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steffen

28 December 2006 | Peru, Cuzco

Heerlijk avondje

Sinterklaas, wie kent hem niet?!
Sinterklaas, Sinterklaas en natuurlijk Zwarte Piet!!

Het heerlijk avondje is gekomen, nieto p 5 of 6 december, neen. Maar op de zondag er op volgend. Gezellig om 13uur met elkaar afgesproken (de dames een uurtje later, make-up e.d.) een biertje op het balkon gedronken en begonnen aan m´n gedicht. Wat is dat lastig als je iemand pas drie weken kent. Dan ga je over dingen rijmen wat (zoals zovaak) voor de dichter en de luisteraars een stuk leuker is dan voor de ontvanger.

A fijn. Sinterklaas groot uitgepakt in ons (cas en mijn) crib.
´s avonds op zoek naar een goedkope vegetarische tent (voor de dames). Nergens te vinden… dus dan maar POLLO! Een halve kip met veel patat en salade. En dat voor maar s/15. Daarna met z´n allen boodschappen gedaan (ik nog steeds bezig met m´n gedicht). Erg gezellig allemaal.
Boodschappen gehaald, naar huis, koken?!
Nee hoor.
Boodschappen gehaald, de kroeg in!!
Voor de ingang van de stamkroeg, bleek `ie dicht te zijn…op ZONDAG!!
Gelukkig waren er twee kerels die ons naar een andere (nog goedkopere) kroeg brachten s/6 voor 1,1 ltr. Cerveza. Erg gezellig, iedereen drinken en ik nog steeds ploeterend op m´n gedicht.
Vier pennen versleten,
veel kreten en scheten.
Gevloek en gesnoep,
maar uiteindelijk lach er een mooi gedicht op de stoep.

´s avonds het dobbelspel gespeeld. Ieder vier kadootjes gehaald á s/ 5. De dames eten gemaakt, het zag er heerlijk ui maar na een halve kip en wat biertjes kon ik even niks meer eten.
Na het dobbelen (mas o menos een uurtje) kwam het toetje, ja zusjelief: Banana-split. Tja… dan heb ik op eens een lege maag. Heerlijk was het. Despues, gedichtjes gedaan, erg gezellig allemaal. Mijn gedicht kwam van hulp Sint Robert:

Hola Steffen

Sint en Pietmoesten dit jaar een pokke end reizen,
om jou gelukkig te kunnen prijzen.

Wij zijn daarom ook hiernaartoe per schip gekomen,
zonder zelfs onze schoorsteen te verchromen.

Dit vindt jij hopelijk niet erg,
want dit scheeld een berg.

Want ook jij zit niet altijd ruim in het geld,
je eet af en toe nog net niet van de vuilnisbelt.

En ook al sta je dan soms rood,
je komt altijd wel aan een stukje brood.

Als er iets,
Gaan wij hievoor over lijken,
dat zal nog wel blijken.

Dit bedoelen we natuurlijk spreekwoordelijk,
We willen natuurlijk geen gezeik.

We zullen er voor jou zijn,
Ook al ben je heel erg groot.

We helpen jou,
En dat doen we getrouw.

Daarbij hebben wij voor jou ook enkele dingen,
weten te verzinnen.

Ook al kennen wij jou nog niet zo goed,
Ik hoop dat het jou niet stemt tot bloed.

Voor jou hebben we voor bij de lama trui of een bui,
Een echte strijders-hoed.

Misschien kan hij jou beschermen,
tegen de zon op je bol en de chichas-zwermen,
en wat jou anders ook maar zou willen tergen,
zodat jij niet hoefd te hermen.

Want hier in Peru ben jij een zonne god met je blonde lokken.
En met deze bescherming hoef jij nimmer te knokken.

Dus vanaf nub en jij lokaal,
En gedragen wij ons niet meer zo banaal.

Gelukkig spreken de mensen in Peru ook Spaans,
Net zoals bij mij, en dan ook nogeens Castiliaans.

¡Hasta el proximo ano!

Nadat alle gedichten op waren en iedereen vol zat (mas o menos 12 uur) was het tijd om op te ruimen. Waar we ruim een uur mee bezig waren (afwassen niet meegerekend). Aangezien we de volgende ochtend om 8:30u. op school verwacht werden, gingen we nog even de kroeg in. Robert en ik zaten maar een biertje te drinken, terwijl de anderen druk “bezig” waren.

Omdat om drie uur alle locos weg moesten dachten wij, los gringos om half vier ook van: we gaan wel naar huis.
Zo kwam er een einde aan ons heerlijk avondje…

Nogmaals dank aan de dames voor het koken en het schoonmaken.

Mucho besos!!

• 29 December 2006 - 11:50

Coby:

complimenten aan robertuszwartepiedus voor het mooie gedicht en jij stef voor je mooie stukje.

• 29 December 2006 - 12:07

Atty:

vanachter de computer in de hartekamp krijg je de groeten van atty

• 30 December 2006 - 16:25

SOFIE EN NINA!!!!!!!:

Geweldig stuk! Vandaag kerst, zijn benieuwd wat je daarover kan vertellen...:)kusje

• 01 Januari 2007 - 14:22

Coby:

een heel gelukkig nieuwjaar stef en een dikke kus van mij

• 01 Januari 2007 - 14:25

Ruthger:

steffen een zalig prospero ano.
    en veel sterkte en gezondheid bij je boeiende missie.

• 01 Januari 2007 - 16:23

Jan Zollner:

Stef,
    De site opent met samba(mooi),in de fotogalerij zie ik je hamster eten en ik maar denken dat je daar ontwikkelingswerk doet.
    Maak er een mooi 2007 van Groeten Jan