Glorioso - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Steffen Smit - WaarBenJij.nu Glorioso - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Steffen Smit - WaarBenJij.nu

Glorioso

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steffen

19 Februari 2007 | Peru, Cuzco

Glorioso

Trots, Proud, Glorioso. Een heerlijk gevoel stroomd door m´n lichaam als ik door de straten van cusco loop en de reclame borden lees, of een gesprek met Peruanen begin. Ik begrijp hun en misschien wel mooier, ze begrijpen mij.

Nog een mooi voorbeeld, ik geef sinds twee weken Engelse les aan de joggies in de gevangenis. Nog nooit voor een klas gestaan, nog nooit Engels gegeven, de enige ervaring die ik met een groep heb is mijn scouting verleden als leiding bij welpjes maar ik wou graag les geven. Engelse les (dat is wel belangrijk in een toeristenstad als cusco). In “mijn” klas zitten 8 tot 10 jongens die weinig of geen Engels kunnen.
Dan ga je dus een sort schema maken van wat je ze eerst laat leren en zo steeds een stapje hoger gaan. Begonnen bij het tellen 1 t/m 100 (best simple hoor na de twintig hoef je steeds maar 1 erbij op te tellen, 24 is twenty-four. 35 is thirty-five) Daarna, de onderdelen van het lichaam aangepakt en het leuke van dit alles is dat ze het begrijpen, ze snappen het, “mijn Engelse les”. Dat geeft je echt zo´n ongelovelijke super boost, daar smeld je bijna van. Na anderhalf uur op een dag les gegeven te hebben en ze hebben een klein stukje van je les opgestoken, dan kan mijn dag niet meer stuk. Dan, dan ben ik pas echt trots op me zelf en op m´n studentjes.

Ik ben naar Cusco gekomen, niet alleen om naar het buitenland te gaan of weet ik veel wat. Ik ben hier ook heen gegaan om aan mijn toekomst te denken. Na twee scholen in twee jaar niet af te hebben gemaakt en ik geen zin had om te werken of om zomaar een opleiding te kiezen (die misschien weer de soep in zal gaan). Bedacht ik om in een ander land ervaring op te gaan doen, m´n rust te vinden en te kijken wat voor een opleiding ik wil gaan volgen.

Na hier nu 3 maanden te zitten de Spaanse taal begrijp en Engelse les geef, weet ik wat mijn toekomst is: meester. Meester Smit van de basisschool.
Ik heb er zin in!!


Sinds lange tijd, dat ik mij kan herinneren, zijn andere mensen niet alleen trots op mij maar kan ik ook trots op me zelf zijn. Een HEERLIJK gevoel :)

  • 19 Februari 2007 - 20:30

    Lodewijk:

    steffeen
    we missen je, je gezelligheid, je humor en most of all (is engels) je velle gevoetbal :D
    maar alles is dus vet daar, dat is goed om te horen, hier is ook alles goed... bijna eind examen (echt geeeen zin in) maja spreek je nog wel
    later

  • 19 Februari 2007 - 20:32

    Thomas W:

    Klinkt goed allemaal :)
    blij voor je dat je hebt gevonden waar je voor kwam en heel veel geluk er nog mee

  • 19 Februari 2007 - 20:39

    Mark / Mopper:

    meester steffen

    leuk je zo enthousaist te horen
    groetjes
    m

  • 19 Februari 2007 - 20:47

    Coby:

    Als opa dit had geweten!Fijn dat je het zo naar je zin hebt

  • 19 Februari 2007 - 20:50

    Milou:

    Oh bah ik word echt niet goed van die vieze cavia:D

  • 19 Februari 2007 - 20:51

    Cas:

    daarom was je zo stil naast me op de pc, druk aan het schrijven!! mooi man!

  • 19 Februari 2007 - 22:35

    Jeichina:

    Wat geweldig, Steffen, dat je je plek gevonden hebt en daarmee je toekomst met vertrouwen tegemoed ziet.
    Groetjes

  • 21 Februari 2007 - 18:37

    Michiel Smit:

    klinkt echt super, echt een onwijs goeie keus geweest dus ;) iets vinden waar je je helemaal in thuis voelt is nogal wat succes ermee :D.

    we hebben het trouwens echt zwaar in het veld zonder jouw, iedereen moet echt alles geven om toch nog een mooie wedstrijd neer te zetten zonder jouw, je weet niet echt wat je ehbt tot je het mist, gozer we missen je:P.

  • 21 Februari 2007 - 18:37

    Michiel Smit:

    klinkt echt super, echt een onwijs goeie keus geweest dus ;) iets vinden waar je je helemaal in thuis voelt is nogal wat succes ermee :D.

    we hebben het trouwens echt zwaar in het veld zonder jouw, iedereen moet echt alles geven om toch nog een mooie wedstrijd neer te zetten zonder jouw, je weet niet echt wat je ehbt tot je het mist, gozer we missen je:P.

  • 03 Maart 2007 - 14:52

    Mariet Custers:

    Hoi Steffen, leuk om je zo op de site te zien, mooie man intussen. Wat een ervaring,lef en creativiteit om zo engelse les te geven. Succes verder, veel plezier en inspiratie.

  • 13 Maart 2007 - 11:03

    Lexzzz:

    Eeeey stef...ff in mn beste Spaans:

    ¿Se sientes tú como jugar el fútbol otra vez, próxima temporada?

    greetz Lex

  • 13 Maart 2007 - 16:54

    Hylke:

    Hey Flippie,

    Zo te lezen heb je het erg naar je zin daar! Goeie zaak. Kan ik nog maar een ding toevoegen: Geniet ervan!!
    Latertjes!!

  • 15 Maart 2007 - 19:59

    Steff:

    claro lex!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffen

Hola amigas y amigos ¿Que tal? Hier alles altijd lekker. welkom op mijn "persoonlijke" weblog. hier vind je alle ditjes en datjes van wat ik de komende 8 maanden heb gedaan in Latijns amerika. Ik zou zeggen: meld je aan, en ontvang elke keer bericht als er weer iets nieuws op m´n weblog staat!! chao

Actief sinds 16 Nov. 2006
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 22402

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 08 Februari 2017

Patagonia

17 November 2006 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: