Vamos a la Playa - Reisverslag uit Trujillo, Peru van Steffen Smit - WaarBenJij.nu Vamos a la Playa - Reisverslag uit Trujillo, Peru van Steffen Smit - WaarBenJij.nu

Vamos a la Playa

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Steffen

11 Mei 2007 | Peru, Trujillo

Vamos a la Playa

Zoals niemand, behalve m´n ouders en zus, ben ik zo´n 2 tot 3 weken weg uit Cusco.
Deze beslissing kwam tot stand toen Caspar&Robert terug keerden in Cusco. Zij zouden naar het strand gaatn, en ik moest mee, vonden ze. “Tja, lijkt me wel leuk, ik denk er over.” Dat denken ging eigenlijk wel makkelijk. Zittend in het kleine hokje kwam de ingeving: “Ja, ik ga mee.” Sommige dingen moet je gewoon doen.
Afijn, het was toen woensdag, donderdag kon ik niet naar m´n project, dus dan maar vrijdag zeggen dat ik weg ga. Wel dat ik terug kom maar voor slechts een week.
Kleine emotie toen de jongens me gedag zeiden. Maar ik kom nog terug, dus de grote moet nog komen…

Zondag: na dat ik vrijdag avond een leuk meisje ben tegen gekomen, Agape,wel leuk verhaal hoe dat was.
Ik had met m´n baas en andere vrijwilligers wat gedronken in ´El Viejo´, zij gingen dansen, ik naar ´LA CARETTA´ om bij Cas&Rob en johan (en genodigden) aan te schuiven.
Op het kleine stukje tussen Viejo en Caretta liep dit meisje. Aangezien ik net wat sneller liep, kwam ik, geheel ondewust, achter haar kondje te lopen. “Oye” zei het meisje. “Ow sorry, disculpame” zei ik beleefd terug. “¿A donde vas?” “A la calesa” zei ze. “¿En serio? Me voy ahí tambien.” “¿Esparamos para mi amiga?” vroeg ze. “Si, esta bien” zei ik ontschuldig. Stonden we daar, zei bellen, vriendin nam niet op.
In de tussentijd las ik op een bordje ´la calesa´ staan. “Disculpa me, a donde vas otra vez?” “A la calesa” “A la calesa, aha. He entenado ´la Caretta´. Mi amigos estan aya. ¿Quieres conocer mi amigos?” “Si” was haar antwoord.
Haar vriendin kwam nog. Daarna gedanst en van het één kwam het ander, van het één kwam het ander, van het één kwam…

Leuk verhaal heh?!
Maar ik dwaal af.

Zondag. Nadat ik vrijdag avond een leuk meisje ben tegen gekomen, Agape. Moet ik deze dag helaas afschijt van haar nemen…
Maar om vier uur de bus naar Nasca gepakt. De goedkoopste, daar was de bus ook wel naar. Door de Andes heen 3000m. lager, richting kust.
* Op een bergweg met U (hoofdletter U)-bochten die de chauffeur zo hard nam dat de spullen en jij zelf, alle kanten op zwiepten.
* Elke keer al ser een bus vanuit de tegengestelde richting aan kwam was er ook een toeter waar van ik dacht, dit kan het laatste geluid zijn dat ik haar.
TOOOOETTOOOOETTOOOOETTOOECRASH…..
Zoiets ongeveer.

Maar ondanks alles toch heel huids met een kleine shock in Nasca aangekomen. Daar een hosteltje met prima bedden gepakt en gaan slapen. Rust…
Om 12u. weer wakker geworden om rustig het stadje te bekijken en met een lekkere pollo te ontbijten.
Nasca, best een leuk dorpje met mooie meisjes. De Nasca Rivier, die helemaal droog lag. Het is echt een rustig dorpje met een Carribische sfeer, zou er zo kunnen wonen.
Verder heb je bij Nasca ook de lijnen, vast heel indrukwekkend allemaal maar interesseert me niet zo veel, dus zijn we maar gaan zwemmen, in het zwembad. Aangezien het de hele dag mooi weer was, overdag zo´n 35ºc ´s avonds 25ºc, en ze een dakterras bij het hostal hebben. Hadden we nootjes en Carrona´s gehaald om deze heerlijk op het dakterras te nuttigen.
´s Avonds, dorpje bekeken. Een heel mooi meisje gezien. Daar zeg je niet van, wat een lekker wijf of wat een geil mokkel, neen. Daar over zeg je, vanuit je hard, wat een mooi meisje, wauw.
Daarna filmpje gekeken en naar bed, want…

…Dinsdag vroeg (8uur) op, ontbeten en de bus naar Pisco genomen.
Eenmaal in de bus dachten we, waarom naar Pisco? Zullen we doorgaan naar Lima? Tja, waarom niet, chille bus dit.
Entonces, om 4 uur kwamen we aan in Lima.
Mooie groote stad, met recht dé hoofdstad van Peru. Gezamenlijk een hostal gedeeld. Jezus(!) nog nooit zo slecht geslapen, 3 nachten lang. Jaha, wij waren drie nachten in Lima. Wat daar gedaan? Nu ben ik niet zo´n groote fan van al die fastfood maar als je vijf en een halfe maand geen relaxte burgers meer hebt gegeten dan in Lima echt een paradijs. Het was ook Burger Koning, Kentucky fried kip, Mcdonald en Pizza Wigwam. Jezus, dat was even lekker. (nooit zomaar reclame maken). Johan was daar ook helemaal in z´n element, Starcups koffie. Daar ook de cine gepakt, MrBean op reis. Fantastich!! Op de tweede dag voegde ook de van uit Puerto Maldonado gekomen Casper zich bij ons toe. Dus waren we weer met 4 mafkezen, die na drie nachten wel genoeg hadden van het dure Lima dus gingen we verder, noordelijker.
Richting Máncora.
Rond een uurtje of 9 kwamen we na een rit van ruim 18uur in dit pittoreske dorpje aan. Pfff… wat warm 32°c. op naar het hostal. Op kruip afstand van het strand, met zwembad en leer een heerlijk bed zaten we gebakken, letterlijk en figuurlijk. Spullen gedropt en plons het water in, na ruim 8 maanden leer strand aaahh… wat een heerlijk gevoel is dat.
Zwemmen bij het stand, in de zee. Water temperatuur zo´n 15°c, mooie golven echt het Playa van het plaatje.
Na 4 dagen was het voor mij toch echt tijd om te gaan. Het land uit vluchten. De reden hebben jullie in mijn vorrige verla kunnen lezen. Mijn excusses aan het directe schrijven in dat verlaal.

In Machala waar ik was in Ecuador, was ik van plan twee nachten te blijven. In heel Ecuador maar 2 nachten wou blijven, sprak ik op msn met Casper (ja, heel verwarrend 2 caspers, dus deze normen we Hendriks), die wij eerst in Cusco tegen zijn gekomen. Aangezien deze jongeman ook in Ecuador was, in Cuanto geloof ik. En op weg was naar Loja om via daar terug te keren naar Peru. En omdat Loja ook voor mij wel enigzinds op de weg terug is hadden wij daar afgesproken.
Loja, tja… wat moet je daar nou over zeggen. Grote stad waar niks te doen is. Naja hostaltje gezocht en even gerelaxt. we zagen het al, Loja daar ben je niet als toerist. Dus besloten we om opweg te gaan naar Piura. Om elf uur de bus gepakt en opweg naar Peru. Piura, om 6uur aangekomen, Internet gezocht, ging pas om 7:30u. open, dan maar eerst koffie drinken, gadverdamme, hebben ze er suiker ingedaan, iell… veelste zoet. 9uur, op naar Internet Piura, is dat leuk. De taxichauffuer vertelde het ons al ga hier weg, saaie stad. Wat ook bleek. Dus weer naar de terminal. Om bus naar Chiclayo te nemen, misschien is dat wel leuk.
Helaas ook dit is een saaie stad, dan maar op naar Trujillo, das leuk, dé studentenstad van Peru, strand er naast, mooi gelegen interesante historie, moet vast mooi zijn.
Dat is het. Trujillo, de stad waar ik nu ben. Mooi plaza gezellig sfeertje. Aangezien het vrijdag was, en wij net in 1,5 dag in 4 verschillende bussen hebben gezeten, konden we wel een dansje gebruiken. Maarja, gringo´s in het laag seizoen, waar moeten die heen? Gelukkig zijn er genoeg studenten aan het plaza die het moeten weten. Zij wezen ons naar een tent aan. Daar in de rij mensen leren kennen die weer mensen kenden en zij ook leer andere kenden enz. totdat we o peen gegevenmoment bijna iedereen kenden. Wat wel handig is in zo´n stad. Wij kennen het niet, zij wel. Dus hebben ze ons de afgelopen dagen de stad en het strand laten zien, morgen gaan de naar de Chan Chan. Dat is een argeologische ruïne van een of Ander iets dat ik nog niet weet…

Zooo, dat was het weer, helemaal ge-update. Verluchtig loor jullie, verluchting loor mij.

Nos escribimos en Cusco!!


Ps. Hier ook een filmpje gepakt, spiderman. NIET naar toe gaan, wat een afgan echt. VREZELIJK!! Vertrouw me

  • 11 Mei 2007 - 17:35

    Bob:

    Doe je het wel een beetje rustig aan daar? als die verhalen over meisjes meisjes kontjes... Je vermaakt je wel zo te lezen ;) Kwam je niet eind juli ergens terug? Veel plezier nog jongen!

  • 11 Mei 2007 - 17:35

    Bob:

    Doe je het wel een beetje rustig aan daar? als die verhalen over meisjes meisjes kontjes... Je vermaakt je wel zo te lezen ;) Kwam je niet eind juli ergens terug? Veel plezier nog jongen!

  • 13 Mei 2007 - 19:54

    Jan Zöllner:

    Stef,
    De verhalen worden steeds langer.Je houdt toch wel een dagboek bij?Met al die meisjes- namen wordt het zeker een triologie.Geniet ervan,van het reizen bedoel ik.Groetjes Jan

  • 15 Mei 2007 - 18:38

    Daan:

    hoi Stefan,
    allemaal bekende plaatsen trekken aan me voorbij als ik je verhalen lees. Alleen Loja en Cuanto (in Ecuador) ken ik niet. Ik ben van Quito via Cuenca naar Tumbes/Zorritos (strand) gereisd en daarna naar Mancora, enz.
    Volgende week 22 mei kom ik in Lima aan, Ik blijf dan tot 9 juli in Peru, concrete plannen voor de binnenlandse trips heb ik nog niet, maar ik ga wel op pad. Waar zit jij de komende weken? Of ben je al heel snel weer op weg naar Nederland? Ik zit tussen 22 mei en begin juni in de regio tussen Lima en Pisco-Ica, deels bij de familie van Manuel.

    Veel plezier nog,
    groetjes,

    Daan

    P.S.: mijn email: marienburgdaan@hotmail.com

  • 19 Mei 2007 - 11:36

    Coby:

    hoi Steffen, leuk weer een verhaal te horen in plaats van moeder contacten. OOk heel leuk hoor! Heb je gelezen wat Daan geschreven heeft?

  • 19 Mei 2007 - 11:38

    Coby:

    Stef, wij zijn net terug uit een geweldig Istanbul. Volgende reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffen

Hola amigas y amigos ¿Que tal? Hier alles altijd lekker. welkom op mijn "persoonlijke" weblog. hier vind je alle ditjes en datjes van wat ik de komende 8 maanden heb gedaan in Latijns amerika. Ik zou zeggen: meld je aan, en ontvang elke keer bericht als er weer iets nieuws op m´n weblog staat!! chao

Actief sinds 16 Nov. 2006
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 22395

Voorgaande reizen:

01 November 2016 - 08 Februari 2017

Patagonia

17 November 2006 - 26 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: